Hej! Du använder en gammal webbläsare

Inom kort kommer vissa funktioner på haninge.se inte fungera med den här gamla webbläsaren. Vi vill gärna ha dig kvar som besökare och rekommenderar att byta till Mozilla Firefox, Google Chrome eller Microsoft Edge.

Avdelningen Grön

Vi är 16 barn i åldrarna 1-2 år och tre pedagoger på Grön. På avdelningen följer vi systematiskt varje barns enskilda lärande samt gruppens lärande när vi arbetar med projekten.

På avdelningen har vi lärmiljöer som fokuserar på utforskande och upplevelser med de olika sinnena. Vi har skapat olika hörnor där barnen kan mötas så att lärande kan ske kooperativt och ämnesöverskridande. Vi jobbar med det digitala på barnens nivå genom att bland annat projicera fram olika världar, bilder och miljöer. Det finns en ateljé med möjlighet till många olika typer av skapande och i vårt skötrum kan vi erbjuda vattenlek.

I hela vårt förskoleområde arbetar vi utifrån ett projektinriktat arbetssätt samt inspireras av ett kommungemensamt projekt som heter: "Tillsammans genom vär(l)den" som är en fördjupning och vidareutveckling av "Vär(l)den av möten och "Bygga drömvär(l)den".

Vi arbetar även med hälsonyckeln och fokuserar på måltidspedagogik. Varje månad har vi månadens smakfärg där vi provar på olika frukter, grönsaker och kryddor i en förbestämd färg, t.ex. lila. Vi odlar även med barnen, både inne och ute.

kontakt grön

Senast uppdaterad: 2 oktober 2023